dinsdag 7 oktober 2014

| Fashion trend: het geruiten patroon | ♥

Hi bloggers!

Wat is het weer een tijdje geleden, of lijkt het alleen maar zo?


Nu het eindelijk echt herfst is, zijn er natuurlijk ook veel nieuwe trends. Maar vanwaar komen die trends eigenlijk allemaal vandaan? Is het dan zo dat er echt één persoon een trend kan lanceren? Natuurlijk niet! Wel, die nieuwe trends zijn niet zo nieuw als we wel eens denken. Ze zijn vroeger, een tijd lang geleden, een trend geweest. Ze waren een tijdje lang weg, maar nu zien we ze terug! 
Trends komen dus van oude trends! ( Die zin vind ik echt grappig haha :D)

Ik heb voor jullie een column klaarstaan, waarin ik jullie dé nieuwe trend laat zien, namelijk de geruiten prints! Ook zal ik eventjes de oorsprong ervan vertellen, en jullie inspiratie geven!

Zijn jullie wel even benieuwd als mezelf? Kijk dan zeker verder!



HET GERUITEN PATROON

great womens plaid shirts
De ruit is weer terug van weg te zijn! De oorsprong van de ruit of ook wel Tartan ligt bij de oude Kelten. Dat interesseert jullie waarschijnlijk helemaal niet :D  
Deze winter is de ruit weer helemaal back! Haal die ouderwetse -schooluniformen-look maar terug, want je zal hem nodig hebben! Wat we het meest zien voorbij gaan op straat is het geruiten hemd. Je hebt offcoarse ook ruiten in kleedjes, broeken en etc (nadat eender welke trend gelanceerd is, vind je dat OVERAL in terug), maar ik vind een geruiten hemd nog altijd het mooist! Ik heb er een 2tal denk ik, en deze winter ga ik ze weer heel vaak dragen, want oh wat zijn ze toch zo mooi!

Hoe kan je zo'n ruiten hemd nu combineren?



♥ ZEER STOER EN SPORTIEF

Het vaakst zie je ze gecombineerd als een sportieve look.
Op een casual jeans dus met een paar sneaker onder. Je kan er ook perfect korte botjes
onder dragen om de look nog specifieker te maken.
Ook kan je deze look nog stoerder maken met eventueel een leren jasje.




♥ DE CHIQUE LOOK

1) Deze zal je nog niet vaak gezien hebben, maar hij bestaat wel degelijk! Een stoer item, de ruiten hemd dus, gecombineerd op een rokje. Dan heb ik het niet over een sportieve skater skirt, maar een echt feestelijk rokje! Zelf vind ik dit nog wat wennen en een beetje vreemd. Het wringt nog wat, laat ik het zo zeggen, maar hij heeft echt iets!


2) Ook kan je het patroontje gecombineerd zien op, deze keer een toch wel iets meer bijpassend item (vind ik zelf), op een sportievere rok, of een lange rok. Ik vind dat deze look nog steeds chic lijkt, maar hij wringt al helemaal niet meer tegenover die van hierboven.  Hiermee zou ik me wél goed voelen, en zeg nu zelf, hoe 'graaf' is deze outfit niet? I LOVE IT!




              ↔ Dat waren de voornaamste combinaties die je zou zien op straat. 

Q: Zijn jullie ook zo weg van de print?
Wat hou ik er toch van... :D

XOXO E! ♥


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter! Ik vind het altijd fijn om die te lezen. Dat herinnert me waarom ik het bloggen doe.