maandag 15 september 2014

| 5 tips hoe je je jurk kan dragen | ♥

Hey!♥
Eindelijk is het weer dinsdag! En ik heb iets super leuks voor jullie in petto.
Ik zat namelijk al een tijdje met een probleem: ik heb een super mooi kleedje maar ik vind/vond het te kort om nog te dragen. 
Iedere fashionista heeft er wel één in de kast hangen: een sexy jurkje die je net niet durft te dragen. Vaak blijft dit jurkje in de kast hangen en is het weggegooid geld. Heel jammer dus. Ik heb een aantal tips voor jullie om ervoor te zorgen dat je er met jouw jurkje niet ordinair uit ziet. 
Benieuwd? Lees verder! 



1. Kies voor een originele look
Vaak worden er pumps onder een jurkje gedragen. Soms denk je dan dat het 'te voor de hand liggend is'. En dat is het ook. Hakken zijn dus echt helemaal niet nodig! Vind je dat het 'te sexy' is met hakken? Draag er dan iets anders onder. Door bijvoorbeeld te kiezen voor stoere laarzen onder jouw jurkje ben je zeker origineel! Zorg er bij deze combinatie wel voor dat de kleuren overeenkomen. 
2. Is jouw jurkje net ietsje te kort? Gebruik dan details!
Het zou zomaar kunnen dat jouw jurkje voor je gevoel net te kort is. Dit maakt niet uit! Je kan namelijk heel makkelijk de aandacht van jouw jurkje afleiden met details en tóch dat ene sexy jurkje dragen. Combineer bijvoorbeeld de kleuren in jouw jurkje met een klein of groot tasje. Daarnaast kun je ook grote, opvallende sieraden gebruiken zoals een ketting, een armband, grote ringen of oorbellen. 
3. Draag een jasje/vestje over jouw jurk!
Een andere manier om de aandacht van jouw korte jurk af te leiden, is door een blazer, jasje of een ander vestje over jouw jurkje te dragen. Dit hoeft dus niet perse een blazer te zijn!  Het is wel belangrijk dat het vestje matcht met de rest van je outfit. Een voorbeeld van een leuke combinatie is een zwart jurkje met een goud-achtig vestje. Zo creër je een 'chique' look. Combineer je het dan met een rood vestje? Dan is het weer wat meer casual. Je kan dus alle stijlen uit! De juiste combinatie is dus heel belangrijk.

4. Heb je een jurkje met een opvallende print? Compenseer dan!
Bij een jurkje met een opvallende print is het belangrijk dat het niet too much wordt. Combineer die opvallende print dus met een vestje of andere 'toevoeging' aan jouw outfit met een effen, simpele kleur (bijvoorbeeld wit of zwart). Maak dus zeker geen gebruik van een vestje met print op.  Zoals je hier ziet is het echt too much! 
...dit is dus NOT done :)
5. Gebruik compenserende make-up
Naast extraatjes aan jouw outfit zou je ook compenserende make-up kunnen gebruiken. Fel rode lippenstift valt bijvoorbeeld heel erg op en haalt daarmee de aandacht een beetje weg bij het eventuele te korte jurkje! Heb je dan weer een opvallend jurkje? Gebruik dan zachte kleuren zoals zalmroze in je make-up. Compenseer dus :)
Ik kocht onlangs ook een fel rode lippenstift. Ik vond hem echt geweldig! Maar... Ik durf er niet echt mee naar school gaan. En  dat is ook wel een beetje logisch. Dus ik zal hem maar dragen op feestjes zeker? :) 

Zo, dat waren mijn 5 tips. Hopelijk vonden jullie het een beetje interessant? 
XoXO, E.

4 opmerkingen:

  1. Super goed een handige tips! Vooral de eerste vind ik erg goed, ook omdat ik hakken soms gewoon te voor de hand liggend vind. Leuk om te lezen! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, het hoeft niet altijd zo voor de hand liggend te zijn hé :) Bedankt! Het doet me veel plezier om zulke reacties te lezen als beginnende blogger xxx E.

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter! Ik vind het altijd fijn om die te lezen. Dat herinnert me waarom ik het bloggen doe.